سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلوسازی چیست؟

تابلوسازی چیست؟ 

تابلوسازی هنر ادغام خط رنگ و نورپردازی است که با ایده های خلاقانه می تواند یک اثر هنری تبلیغاتی و تاثیر گذار را پدید آورد .

انتخاب یک تابلوساز حرفه ای که بتواند مطلبوب ترین کیفیت را برای سفارش دهنده به ارمغان بیاورد و خدمات پس از فروش داشته باشد مساله مهمی است که می تواند مانع از هزینه اضافی و مازاد گردد.

مساله مهم دیگری که در تابلوسازی حرفه ای مطرح است کیفیت چاپ و سایز فونت ها می باشد که در برخی تابلوسازی ها به آن اهمیتی داده نمی شود و در نتیجه کار کیفیت لازم را ندارد و پس از مدتی تابلو زیبایی خود را از دست می دهد و مشتریان مجبور به تعمیر و صرف هزینه های مجدد می شوند .

موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود متریال و مواد کاربردی در ساخت تابلو مورد نظر است  .

 نوع رنگها و شیوه ترکیب مواد از اهمیت بسیاری برخوردار است به ویژه زمانی که قرار است  با رنگهای حساس کار شود.   تابلو سازی های معتبر به جهت صرفه جویی و بهینه سازی در زمان  تنها از فایل تصحیح شده و خانه چاپ برای تامین کیفیت مورد نظر فایل نهایی استفاده می کنند و مطلوب ترین نتیجه را بدست می آورند.

انواع تابلوهای تولیدی در تابلوسازی رسام

در تابلوسازی رسام  با برخورداری از سابقه و خلاقیت و همچنین دانش فنی قادر به ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی به شرح زیر هستیم  :

  • تابلوسازی حروف برجسته : تابلوهای حروف برجسته پس از ورود دستگاه های چلنیوم ساز پا به عرصه تابلوسازی نهادند . حروف برجسته بر روی متریال های متعدد نظیر چلنیوم ، ترموود ، پلکسی ، کامپوزیت ، شیشه و سنگ قابل اجرا و پیاده سازی هستند .
  • تابلو چلنیوم : چلنیوم یکی از محبوب ترین متریال ها برای ساخت تابلوی تبلیغاتی است که در کشور ما مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است و توسط صاحبین مشاغل به وفور سفارش داده می شود و حاوی انواع متعددی از قبیل تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلینوم الماسی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم نور اندریک ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم RGB و تابلو چلنیوم لترمکس می باشد .
  • تابلو استیل : این تابلو قدمت دیرینه ای در حوزه تابلوسازی دارد و می توان گفت از قدیمی ترین تابلوها محسوب می شود ، نام دیگر تابلو استیل ، تابلو فلزی است . در گذشته تابلوهای فلزی با استفاده از فلزاتی از قبیل مس ، آهن و برنج ساخته می شدند که این فلزات پس از مدتی کدر شده و نیاز به پرداخت مجدد داشتند اما با ورود استیل استفاده از آن فلزات منسوخ شد و استیل جایگزین آنها شد . استیل یک فلز براق و مقاوم است که در رنگ های استیل طلایی براق ، حروف استیل طلایی خشدار ، حروف استیل  نقره ای براق ، حروف استیل نقره ای خشدار ، حروف استیل  دودی و حروف برجسته استیل مسی و در طرح های متعدد نظیر تابلو استیل دوغی ، تابلو استیل پانچ ، تابلو استیل رینگی  و تابلو استیل طلایی ساخته و نصب می شود.
  • تابلو وکیوم : در کارگاه تابلوسازی رسام  تابلو وکیوم با استفاده از ورق استیل به ضخامت یک میلیمتر ، اس ام دی بلوکی کره ای ، ورق های پلکسی گلاس تک لایه تایوانی ، ورق های پی وی سی با برند تاپکو و لبه استیل با ضخامت 6.0 میلیمتر از جنس استیل نگیر ساخته می شود .
  • تابلو نئون : تابلو نئون به دو شکل تابلو نئون شیشه ای و تابلو نئون پلاستیک قابل اجراست و قدمتی دیرینه در حوزه تابلوسازی دارند .
  • تابلو فلکسی فیس : یکی دیگر از زیباترین تابلوهای تبلیغاتی تابلو فلکسی می باشد که به صورت مکعبی ، ریلی ، سپری و اسکلت فلزی قابل اجراست .
  • تابلو لایت باکس : تابلو بک لایت یک تابلوی زیبای تبلیغاتی است که کاربردهای زیادی در حوزه های متفاوت دارد و می تواند از جنس پلاستیک ، چوب و آلومینیوم ساخته شود و طرح های موجود در آن نیز قابلیت چاپ شدن بر روی طلق به طور مستقیم یا بر روی استیکر و بک لایت  و سپس چسباندن بر روی طلق را دارند و به دو صورت آویز و ایستاده مورد استفاده قرار می گیرند .
  • تابلو راهنما : تابلو راهنمای ارائه شده توسط گروه تولیدی به صورت انواع تابلو راهنمای سالنی از قبیل تابلو طبقات ، تابلو خروج اضطراری ، تابلو اسامی و ... و انواع تابلو راهنمای محیطی می باشد .
  • تابلو سازی کامپوزیت : از ورق های کامپوزیت  به عنوان زیرساز کلیه حروف برجسته می توان بهره برد ، علاوه بر ساخت تابلوهای تبلیغاتی در زمینه اجرای نمای کامپوزیت نیز تبهر دارد و در این زمینه  فعالیت می نماید .
  • تابلو نمای ترمووود : نمای ترموود نیز یکی از به روزترین و طبیعی ترین نماهاست و می توان به عنوان زیرساز برای کلیه حروف برجسته از چوب ترموود استفاده نمود . تابلو ترموود یک نمای بسیار شیک و طبیعی را برای محیط کسب و  کار شما فراهم می نماید  . یکی دیگر از زمینه های فعالیت گروه تولیدی اجرای نمای ترموود می باشد .
  • تابلو برجسته فلزی : یکی از مقاوم ترین حروف برجسته که به هیچ عنوان دچار کدری نمی شود و مقاومت بالایی در مقابل شرایط بد جوی دارد حروف برجسته فلزی است .
  • تابلو پلکسی : پلکسی یک نوع پلاستیک آکریلیک می باشد که در صنایع متعدد از جمله تابلوسازی کاربردهای زیادی دارد و تقریبا می توان گفت برای ساخت کلیه حروف برجسته از ورق های پلکسی بهره می برند . ورق های پلکسی انواع متفاوتی دارند که عبارتند از ورق های پلکسی گلاس چند جداره ، پلکسی گلاس ستی نایس ، پلکسی گلاس نشکن ، پلکسی گلاس طرح دار ، پلکسی گلاس اکریفیکس ، پلکسی گلاس نمایش از پشت و پلکسی گلاس ساند استاپ که برای محافظت از این ورقها هر دو طرف آنها با چسب محافظ پوشانده می شود .
  • تابلو برجسته نور اندریک : زمانی که مشتریان تابلو تبلیغاتی همچون تابلو استیل یا تابلو فلزی را انتخاب می نمایند به دلیل اینکه این فلزات نمی توانند نور را از خود عبور دهند ، برای اعمال نور در این نوع تابلوها از تکنیک نور از پشت یا نور اندریک استفاده می شود . در این حالت نور از پشت حروف برجسته به زمینه تابلو تابیده می شود و رخ زیبایی برای تابلوی تبلیغاتی شما به ارمغان می آورد .
  • تابلو لاسوگاسی : این تابلو الهام گرفته  از تابلوهای شهرلاسوگاس است در این روش از ساخت تابلو  رویه کار بین دو لبه ، یعنی دقیقا وسط لبه ها قرار می گیرد و برای نورپردازی آن هم سوراخ هایی در رویه کار ایجاد می کنند تا لامپ های LED یا SMD درون آن ها قرار بگیرند. نحوه توزیع لامپ ها در این روش بسیار متفاوت است  و رنگ حروف با رنگ نور آن کاملا تفاوت دارد و قطر حروف و رنگ ها بر اساس سفارش مشتریان متغیر می باشد .
  • تابلو بیلبورد : بیلبوردهای تبلیغاتی تابلوهای عظیم الجثه ای هستند که می توانند به راحتی توسط هر فردی از دوردست مشاهده شوند و پیام تبلیغاتی شما را به نظر و آگاهی عموم مردم برسانند . در این روش می بایست پیام تبلیغاتی به صورت کلیدی و کوتاه اما رسا و گیرا بر روی تابلو درج شود تا بتواند نظر هر رهگذری را به سوی خود جلب کند .
  • تابلو ال ای دی : تابلوهای ال ای دی به دلیل برخورداری از خاصیت های انیمیشن و رقص نور براحتی می توانند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کنند . این تابلوها به دو دسته تابلو ال ای دی ثابت و تابلو ال ای دی روان بخش بندی می شوند .
  • تلویزیون شهری : شما با خرید تلویزیون شهری یا اجاره تلویزیون شهری قادر به نمایش کلیپ ها و تصاویر تبلیغاتی خود در مکان های پرازدحام خواهید بود . تلویزیون شهری می تواند با پخش تصاویر و کلیپ های خلاقانه و جذاب در مورد محصول یا خدمت ارائه شده توسط شما ، مشتریان را نسبت به خرید و یا استفاده از خدمات شما ترغیب نماید .
  • تابلو منو قیمت دیجیتال : این تابلوها یکی از ضروریات در هر کسب و کاری محسوب می شوند و به عنوان یک منوی شیک در دکوراسیون مغازه ها و فروشگاه ها جای داده می شود . نمایشگر قیمت دیجیتال یکی از محصولات گروه تولیدی ایمن نورتاب می باشد که برای کسب و کارهای متعدد سفارش داده می شود . تابلو منو قیمت دیجیتال دارای انواع متعددی است که بخش اصلی این تابلوهای نمایشی را همچون تابلو روان ماژول ها تشکیل می دهند . این تابلوها حالت مدرنیته تابلوهای نوشتاری و وایت بردی قدیمی هستند که در فروشگاه ها و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند